SPODENKI KOLARSKIE – jak wybrać najlepsze?

Spodenki kolarskie to jeden z najważniejszych elementów odzieży kolarskiej i zarazem najtrudniejszy do wyboru, szczególnie gdy musisz kupić je przez internet.

Obserwując wasze doświadczenia, czytając wiele na temat spodenek różnych marek jest wiele opinii i odwieczna dyskusją, które spodenki kolarskie są najlepsze i która wkładka kolarska sprawdza się najlepiej. 

Czy istnieją “najlepsze bibsy świata”? nie!

Każdy z nas ma inną anatomię, preferuje inne materiały i krój. Ale są elementy, na które warto zebrać uwagę przy wyborze spodenek kolarskich i które przybliżą je do Twojego ideału.

KRÓJ

(OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU)

Choć to najbardziej ogólny element spodenek jest równie kluczowy, co poszczególne jego części. Zanim przejdziemy do szczegółów, zwróć uwagę na: 

Odpowiednie dopasowanieodpowiedni rozmiar. Spodenki kolarskie powinny bardzo dobrze przylegać do ciała. Zakładając je powinnaś/powinieneś mieć poczucie lekkiego oporu, po założeniu muszą przylegać, ale nie mogą nigdzie uciskać. Gdy założysz spodenki kolarskie kucnij, zrób kilka przysiadów, jeśli możesz usiądź na rowerze. Pobądź w nich trochę, aby materiał “połączył” się z Twoim ciałem. 

Spodenki muszą leżeć tak, aby wkładka nie przesuwała się, musi być “dociśnięta” do pośladków i okolic intymnych. (więcej w akapicie “wkładka”)

Nasz tip: Warto pamiętać, że podczas wysiłku materiał pracuje, rozgrzewa się tak jak Twoje ciało

Po przejechaniu dystansu możesz mieć poczucie, że materiał się lekko “rozciągnął” się, ale jest to właśnie efekt “pracy z ciałem”. Dobrej jakości materiały nie rozciągają się i po pierwszym praniu wracają do swojego pierwotnego stanu. Dlatego wybierając rozmiar spodenek, wybierz ten, który jest bardziej dopasowany (nie luźniejszy), najlepiej rozmiar, którego jesteś pewna/pewien (choć wiem, że przy odzieży kolarskiej nie jest to takie proste), chyba że producent wyraźnie zaznacza, że krój, rozmiarówka są wyraźnie zaniżone lub materiały mocno kompresyjne.  

Wysoki stan i dobre podtrzymanie – producenci stosują różne rozwiązania. Jedni decydują się na krótkie szelki, które “ciągną spodenki do góry” i tym samym podtrzymują je. Inni, tak jak my zdecydują się na wysoki stan i elastyczne szelki (więcej w akapicie SZELKI). Wyższy stan z elastycznej i przewiewnej siatki dobrze podtrzymuje brzuch, utrzymuje spodenki w odpowiednim miejscu, a przy okazji wysmukla sylwetkę.

Szelki – w obu wersjach (damskiej i męskiej poprowadzone są w taki sposób, aby omijały wrażliwe na otarcia sutki, w wersji damskiej również piersi i pomagają podtrzymać całość spodenek. Nie są głównym elementem, na którym oparta jest cała konstrukcja spodenek kolarskich.

Odpowiednio skrojone spodenki kolarskie to też takie, których konstrukcja odpowiednio dopasowuje się do ciała poprzez odpowiednią liczbę paneli. W TROFEO.® TRUE BLACK w sezonie 2022 postawiliśmy na zupełnie nową konstrukcję z ograniczoną liczbą paneli i szwów. Takie rozwiązanie powoduje, że spodenki kolarskie nie marszczą się i jeszcze lepiej dopasowują do każdej sylwetki. 

Spodenki kolarskie TROFEO.®TRUE BLACK w wersji bez szelek mają wszystkie zalety kroju spodenek z szelkami, a właśnie odpowiednia konstrukcja, wysoki stan i szeroki pas, utrzymują spodenki na właściwym miejscu i dają maksymalny komfort podczas pokonywania zarówno dłuższych, jak i krótszych dystansów. 

Ogólna konstrukcja powinna pasować do Twojej sylwetki i już podczas pierwszych minut przebywania w spodenkach powinnaś/powinieneś czuć się w nich dobrze. 

Poniżej kilka innych szczególnych elementów, które mogą mieć znaczenie przy doborze spodenek kolarskich. Jeśli nadal nie czujesz się w swoich spodniach dobrze, zmień je 🙂 

 

Spodenki kolarskie na szelkach meskie TROFEO TRUE BLACK przod
SPODENKI KOLARSKIE MĘSKIE TROFEO.® TRUE BLACK
Spodenki kolarskie na szelkach damskie TROFEO TRUE BLACK przod
SPODENKI KOLARSKIE DAMSKIE TROFEO.® TRUE BLACK

wkładka

Najważniejszy i chyba najobszerniejszy temat, z którego spróbujemy w tym miejscu wydobyć samą esencję.

Wkładki są różne, mają różne grubości, a pianki, z których są zrobione różną gęstość. Przeznaczone są na różne dystanse i często też mają wpływ na cenę spodenek. 

Wkładki żelowe, które kiedyś były tak popularne, aktualnie zastępowane są przez  trochę cieńsze, ale równie dobre wkładki piankowe. 

W poprzedniej kolekcji sami stosowaliśmy wkładki Dr. Pad z insertem żelowym – między piankami umieszczony jest perforowany żel, który dawał wkładce lepszą sprężystość, a przy okazji sprawia, że wkładka nie traciła właściwości oddychających

Testy różnych producentów przekonały nas to tego, aby w sezonie 2022 zmienić wkładkę i skorzystać z najbardziej zaawansowanych technologii włoskiego producenta Elastic Interface. ROAD PERFORMANCE FORCE MEN i ROAD PERFORMANCE FORCE WOMEN  to topowe wkładki przystosowane do najdłuższych dystansów, choć sprawdzą się w każdych różnych dystansach. 

Konstrukcja wkładki została opracowana z myślą zarówno o męskiej, jak i damskiej anatomii. System absorpcji wstrząsów zapewnia równomierne rozłożenie masy ciała,  większa ilość pianki w centralnej części wkładki zwiększając komfort i redukując drętwienie. Wielokonturowa konstrukcja zapewnia lepsze dopasowanie i stabilność na siodełku. Innowacyjna koncepcja rozprowadzania powietrza, poprawia oddychalność, odprowadzając ciepło i wilgoć.

Męska wkładka Elastic Interface ROAD PERFORMANCE FORCE
Damska wkładka Elastic Interface ROAD PERFORMANCE FORCE
14 mm grubości, do 200 kg/m3 gęstości, system wentylacji
11 mm grubości (mnijesza grubość ze wzgledu na wagę kobiet) do 200 kg/m3 gęstości, system wentylacji

Czym kierować się przy wyborze wkładki?

  • Miejsce wszycia wkładki w spodenkach kolarskich,  to najistotniejszy element tworzenia konstrukcji spodenek (i tu nie idziemy na żaden kompromis).

    Wkładka musi mieć odpowiednie punkty styczności z Twoim ciałem, musi dobrze przylegać i nie może odstawać. Gdy siedzisz na siodełku, powinna wystawać kilka milimetrów poza siodełko. Twoje guzy kulszowe powinny mieć styczność z najgrubszymi elementami pianki (czujesz, że dobrze siedzisz na najgrubszej części wkładki). Nie powinnaś/nie powinieneś czuć żadnego dyskomfortu, żadnego ucisku. Wkładka w żadnym wypadku nie powinna się zwijać, czy ugniatać.

    Jeśli dopiero zaczynasz przygodę ze spodenkami kolarskimi i czujesz dziwny dyskomfort i poczucie “że między nogami masz pieluchę”, nie przejmuj się, bo masz! i obiecujemy, że to dziwne uczucie minie, jak zaczniesz jeździć na rowerze!
  • Sposób wszycia wkładki, czyli rodzaj szwu, jakim wkładka jest przyszyta. Na rynku możesz spotkać dwa główne rodzaje wszycia wkładki autolap i zygzak. Obie mają swoje plusy i przeważnie plusy. “Autolap”, czyli większa liczba nitek, która trzyma wkładkę, jest bardziej wytrzymała na przetarcia, a jeśli wszyta odpowiednimi nićmi, w żadnym wypadku nie podrażni Twojego ciała. “Zygzak” ma opinię bardziej delikatnego dla skóry, choć może być też bardziej podatny na przetarcia (to również kwestia dobrania odpowiednich nici).
    W TROFEO.® stosujemy autolap, choć nie wykluczamy konkretnych testów “zygzaka” i wprowadzenia go do swoich produktów.
  • Dystanse – zastanów się ile czasu spędzasz w siodle i sprawdź, na jakie dystanse przeznaczona jest wkładka. Możesz sprawdzić to na stronie internetowej, metce lub zapytać sprzedawcę o specyfikację wkładki.
    Wkładka na najdłuższe dystanse jest świetna również na te krótsze wypady rowerowe, szczególnie jeśli Twoja pupa nie jest przyzwyczajona jeszcze do siodełka. Jeśli zainwestujesz w lepszy model, wszyscy będą win-win. 
  • Włoska robota (nie mylić z włoskim strajkiem ;)) – najlepsze wkładki produkowane są we Włoszech. Jeśli wiesz, że spodenki mają wkładkę jednego z najpopularniejszych producentów wkładek kolarskich: Elastic Interface, Dr Pad, Dolomiti, możesz być pewna/pewny, że są one najwyższej jakości.
  • Dobierz wkładkę do określonego rodzaju kolarstwa – na rynku znajdziesz spodenki dedykowane do jazdy na szosie, mtb czy enduro, z wkładkami przeznaczonymi do określonego stylu jazdy.

    A co z popularnymi teraz gravelami?
    W spodenkach poznaczonych do jazdy na rowerze gravewlowym 
    możesz już możesz znaleźć przeznaczone do tego specjalne wkładki. Jednak jeśli zdecydujesz się na inwestycję w uniwersalne spodenki kolarskie, możemy zapewnić Cię, że na rowerze gravelowym sprawdzi się większość topowych wkładek. We wszystkich spodenkach kolarskich TROFEO.® zastosowaliśmy wkładkę Road Performace i zadowala ona zarówno kolarzy jeżących na szosach, jak i gravelach (szczególnie spodenki Xpocket).

    Dlaczego? Pozycja na gravelu nie różni się zbytnio od pozycji na szosie (przecież mamy te szosy endurance), a grubość wkładki i jej anatomia dopasowuje się do pozycji kolarki czy kolarza.

    Praktycznie wszystkie modele spodenek TROFEO.® cieszą się powodzeniem w różnych środowiskach kolarskich – szosa, gravel, MTB, zarówno podczas maratonów ultra, długich wypraw bikepackingowych, maratonów rowerowych, jak i u rowerzystów którzy dopiero zaczynają przygodę z rowerem czy użytkowników rowerów crossowych. 

  • Jakość wkładki ma odzwierciedlenie w cenie spodenek kolarskich
  • Grubość wkładki nie zawsze świadczy o jej jakości i przeznaczeniu.
  • Przetestuj różne wkładki i znajdź najlepszą dla siebie. Opinie są różne, ale Twoje doświadczenie jest najważniejsze!

Materiał

Skład materiału jest bardzo ważny. Pewnie nie zawsze zwracasz na niego uwagę. 

Większość spodenek kolarskich produkowana jest z dzianiny, w której skład wchodzi poliester i elastan (inaczej zwany Sprandex) i czasami nylon

Procentowa zawartość elastanu w materiale decyduje o tym, jak będzie się zachowywał podczas użytkowania. Już kilka procent elastanu w składzie spodenki kolarskich zmniejsza wagę materiału, ale też zwiększa jego trwałość. Dodatkowo zyskujemy dużą rozciągliwość i rozprężność, czyli właściwość powrotu do poprzedniej formy bez zmieniania kształtu ubrania.

A co z Tą lycrą?  

Lycra (to samo co elastan i Sprandex) jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Invista, w latach 50. powstała w laboratorium firmy DuPont.

W słowniku kolarskim “lycra” to potoczna i bardzo popularna nazwa, ale warto pamiętać, że ktoś jest jej właścicielem 😉 

Ważne, aby materiał rozciągał się w 4 strony, był elastyczny, „mięsisty”, dzięki czemu odzież dobrze dopasuje się do Twojego ciała i zapewni optymalny komfort podczas jazdy.

W  TROFEO.® do produkcji spodenek kolarskich (i praktycznie wszystkich innych produktów) używamy najwyższej jakości włoskich materiałów, wiodącego producenta dzianin sportowych M.I.T.I. Spa, u którego zaopatrują się najpopularniejsze, światowe marki odzieży kolarskiej. Materiały oczywiście posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty, bez których nie wyobrażamy sobie produkcji odzieży.

 

Poniższym filmiku Laura opowiada więcej o kwestiach istotnych także dla nas. 

 

...i kolor

Aby uzyskać pożądany kolor dzianiny, można ją sublimować lub głęboko barwić.

Sublimacja polega na nałożeniu koloru (lub wzoru) na białą dzianinę. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość tworzenia dowolnych wzorów. Jednak pod kolorową warstwą materiał zawsze pozostaje biały, co uniemożliwia osiągnięcie barwy głębokiej czerni. Taki materiał przy rozciągnięciu może prześwitywać

Nie każdemu to przeszkadza, szczególnie jeśli lubimy kolorowe spodenki kolarskie. Zwróć jednak uwagę na to, czy barwiony panel nie prześwituje, by osoba jadąca za Tobą, nie miała widoku na Twoją pupę.

Dlatego mimo wielkiej miłości do kolorów w TROFEO.® zdecydowaliśmy się na czarne spodenki kolarskie, które wykonujemy z głęboko barwionego materiału. Dzięki odpowiedniej technologii barwienia włókna są farbowane w całości.

Materiał jest lekko matowy, nie prześwituje i pasuje do każdej kolarskiej stylówy.

szwy

Płaskie szwy, czyli spodenki dobrze połączone.

W ofertach sklepów znajdziecie spodenki zszywane w różny sposób, choć większość z nich jest szyta płaskim szwem, który jest najmocniejszym łączeniem dzianiny.

Płaski szew nie powoduje ucisku ani otarć, nie zostawia odciśniętych na ciele śladów. Ważne też, aby użyte do produkcji nici były delikatne i elastyczne, ale zarazem maksymalnie odporne na przecieranie.

I tu podobnie jak przy wszywaniu wkładek: z powadzeniem przy szyciu można stosować i wybrać “zwykły” szew, który wygląda równie estetycznie i przy odpowiednich materiałach i technologii szycia, zdaje egzamin na każdym dystansie. Kwestia preferencji i wyboru 🙂 

szelki

Szelki powinny być dodatkiem do całej konstrukcji spodenek i być elementem podtrzymującym, a nie głównym elementem całej konstrukcji spodenek kolarskich.

Powinny być wykonane z  elastycznego materiału i na tyle rozciągliwego, aby po wyprostowaniu sylwetki rozciągały się na około 5-10 cm.

Producenci stosują różne rozwiązania – od klasycznych jeszcze szelek z perforowanej dzianiny z lamówkami, po nowoczesne gumy i lekką konstrukcję. W TROFEO.® postawiliśmy na szelki wykonane  przyjemnej w dotyku, doskonale przylegającej i nie powodującej podrażnień taśmy i panelu z lekkiej siateczka, który skutecznie odprowadza pot. 

A co jeśli odczuwasz dyskomfort – takie jakby „ciągnięcie w dół”?.

Jeśli nie masz doświadczenia w jeździe w spodniach z szelkami, tego typu uczucie może się pojawić. Przy pierwszym kontakcie ze spodenkami, przyjmij „kolarską pozycję”, jeśli możesz, usiądź na rowerze i sprawdź, jak się wtedy czujesz. Przecież 98% czasu w spodenkach spędzasz właśnie w takiej pozycji.

Spodenki kolarskie na szelkach meskie TROFEO TRUE BLACK tyl
Męska wkładka Elastic Interface ROAD PERFORMANCE FORCE
Czarne, damskie spodenki kolarskie na szelkach
Damska wkładka Elastic Interface ROAD PERFORMANCE FORCE

Spodenki na szelkach, a korzystanie z toalety

W przypadku spodenek kolarskich na szelkach problematyczne może wydawać się korzystanie z toalety w przysłowiowych „krzakach”.

Panowie mają zdecydowanie łatwiejsze zadanie i zwykle nie muszą nawet zdejmować spodenek.

Kobiety mają trudniej. Aby załatwić potrzeby fizjologiczne, muszą za każdym razem zdjąć szelki, a co się z tym wiąże również koszulkę. Jeśli taka sytuacja powoduje u Ciebie dyskomfort, pomocne może być założenie pod szelki warstwy bazowej (koszulki – potówki) lub stanika sportowego.

Zawsze możesz zdecydować się na spodenki bez szelek.

Przy ich wyborze zwróć uwagę na wysoki stan oraz jak są wykończone w pasie. Ważne, by po przyjęciu „pozycji kolarskiej” dobrze przylegały i nie zjeżdżały Ci z pupy.

bielizna

W spodenkach należy jeździć bez bielizny. 

Dla niektórych to jasne jednak dla części osób, a w szczególności tych, które zaczynają przygodę ze spodenkami kolarskimi, nie jest to takie oczywiste.

Spodenki kolarskie, w tym wkładka (konstrukcja, antybakteryjne materiały), są skonstruowane tak, aby odpowiednio chroniły części intymne. Powinny dawać maksymalny komfort, nie podrażniając ich nawet podczas wielu godzin spędzonych „w siodle”.

Jeśli mimo dobrze dobranego rozmiaru zdarzy Ci się, że spodenki obcierają w miejscu wszycia wkładki, przyczyn może być kilka:

  • źle wszyta wkładka, Twoja budowa,
  • źle ustawiona pozycja kolarska,
  • szerokość albo rodzaj siodełka.
 

Istnieją kremy typu Sudocrem lub inne preparaty typu „druga skóra”, które skutecznie łagodzą podrażnienia.
Warto używać ich również, wybierając się na dłuższe treningi, czy przejażdżki smarując najwrażliwsze miejsca.

Możesz też skorzystać z profesjonalnego ustawiania pozycji rowerowej tzw. bike fittingu, dzięki któremu wyeliminujesz powstający dyskomfort. 

ściągacze

To element, który wykańcza nogawkę w spodenkach.

Spotykaliśmy się z różnymi problemami klientów: jedne ściągają się podczas jazdy, inne za mocno uciskają nogę, jeszcze inne odparzają skórę.

Jak więc wybrać te odpowiednie dla siebie?

Na rynku znajdziesz spodenki, które mają zastosowane różne rozwiązania: od cienkich gum, po bezszwowe wykończenia (w zależności od użytych technologii).

  • Podwinięte, wykończone wąską, silikonową gumą lub wykończone ściągaczem z lycry, bez żadnego podgumowania wewnątrz nogawki. Takie rozwiązanie stosowane jest w spodenkach z niższej i średniej półki. Modele tego typu, mogą się podciągać podczas jazdy, uciskać punktowo, powodując dyskomfort.
  • Wykończone ściągaczem z lekką warstwą silikonu. Takie rozwiązanie utrzymuje nogawkę spodenek w odpowiednim miejscu i stosowane jest w większości produktów wysokiej jakości z wyższej półki. Gwarantują maksymalny komfort oraz najlepsze dopasowanie.
  • Nogawki wykończone bezszwowo. Nie są zakończone ściągaczem, nogawka jest jakby ucięta „laserowo”. Rozwiązanie, wykorzystywane w spodenkach z najwyższej półki. Takie spodenki przeważnie są gwarantem wszystkiego, co najlepsze, ale często też sporo kosztują.

Wybór zależy od Twoich preferencji i zasobności portfela. Ważne, aby nogawki dokładnie przylegały, ale nie powodowały ucisku, ponieważ podczas jazdy mięśnie nóg nieco puchną. Stojąc, rozciągnij lekko nogawki. Rozciągnięcie na 2-3 cm nie powinno stanowić problemu.

W TROFEO.® nogawki wszystkich spodenek kolarskich wykończyliśmy 7-centymetrowym, trwałym i nowoczesnym ściągaczem, który utrzymuje spodenki na miejscu, nie powoduje ucisku nogi, a jego mikroażurowa struktura zapewnia skórze dostęp powietrza, zapobiegając oparzeniom.

Pozostałe „FICZERSY”

Kieszonki

Zaczynały pojawiać się wraz z rowerem gravelowym i tak jak rower gravelowy staja się coraz bardziej popularne. 
Na rynku możesz znaleźć spodenki kolarskie wyposażone w małe kieszonkinogawkach, na plecach, tylnych panelach. Przeznaczone są do przewożenia niewielkich przedmiotów.

Czy takie kieszonki się sprawdzają?

Kiedyś bardziej sceptycznie, teraz ze 100% przekonaniem stwierdzam, że TAK!
Testowane nie tylko przez nas w różnych walkach: na ultra, bikepackingowych wyprawach, podczas kilkugodzinnych gravelowych wypadów za miasto, jak i służbowym przemieszczaniu się rowerem po mieście, daje dodatkową przestrzeń do przechowywania batonów, żeli, mniejszych, podręcznych przedmiotów, ale hitem jest bezinwazyjne wożenie telefonu i swobodne korzystanie z niego!

Co tu dużo opowiadać! Zdjęcia teraz robi (prawie) każdy, a takie szybkie wyjęcie telefonu jest po prostu genialnym rozwiązaniem.
Przyznaję, że spodenki z kieszonką damskie spodenki kolarskie TROFEO.® xPocket to moje ulubione spodenki i korzystam z nich najczęściej.

Spodenki kolarskie na szelkach meskie TROFEO xPocket przod
SPODENKI KOLARSKIE MĘSKIE TROFEO.® xPOCKET
Spodenki kolarskie na szelkach damskie TROFEO xPocket przod
SPODENKI KOLARSKIE DAMSKIE TROFEO.® xPOCKET

Odblaski

Prostym i efektywnym rozwiązaniem poprawiającym bezpieczeństwo na drodze są wstawki odblaskowe w spodenkach.

Wszyte między panele spodenek jak metka, w postaci odblaskowych napisów albo tkaniny zawierającej refleksyjne włókna. Ważne, aby elementy odbijające światło znajdowały się na odsłoniętej powierzchni, jeśli bowiem zostaną zakryte np. kawałkiem koszulki lub kurtki, nie będą spełniały swojej funkcji.

Odblaski dają pożądany efekt po zmroku, z kolei za dnia warto ubrać się w kolorowy strój, który sprawi, że będziesz widoczna/y na drodze.

 Aby poprawić widoczność kolarki/kolarza po zmroku, wszystkie spodenki TROFEO.® wyposażyliśmy w odblaski na obu nogawkach.

cena

Cena to często kwestia dyskusyjna. Wiele osób szuka tanich, a zarazem dobrych jakościowo spodenek. Z naszego doświadczenia wnika, że takie spodenki po prostu nie istnieją.

Mamy przekonanie, że:

  • Z reguły im droższe spodenki, tym lepsza jakość.
  • Jest różnica między spodniami za 200 zł a 400 zł. Na cenę mają wpływ m.in. materiały, z jakich są zrobione, rodzaj wkładki, nici, jakimi są szyte, a nawet maszyny, jakich używa się do ich stworzenia i miejsce, w jakim się je szyje.
  • Spodenki to produkt „handmade” i nawet najlepszej jakości spodenki mogą się uszkodzić. Dobre jakościowo i droższe spodenki mają większą szansę przetrwać długą eksploatację i wiele prań.
  • Warto zainwestować w dobre najlepiej czarne, uniwersalne spodenki kolarskie, które pasują do wszystkiego i przetrwają kilka kolarskich sezonów.

OPINIE naszych klientów

Mam nadzieję, że wiedza, którą się z Tobą podzieliłam, ułatwi Ci wybór i podejmując decyzję o zakupie, będziesz wiedziała/wiedział, na co zwrócić uwagę wybierając swoje najlepsze spodenki kolarskie. 

Przy produkcji naszych spodenek, wybieramy takie najlepsze rozwiązania, aby nasze spodenki były możliwie uniwersalne i byś mogła/mógł cieszyć się nimi w każdych warunkach, 

A co na temat spodenki mówią (i piszą) nasi klienci? 

Z radością udostępniamy, bo to przecież najlepsza rekomendacja! 🙂

Szosomnia
Szosomnia@szosomonia
Czytaj więcej
Pupa, łydka i gęba. Poniosło mnie, bo przecież miało być tylko o pupie i gatkach, no może ciut o łydce (ogolonej lub nie), a jakoś tak mnie zniosło w otchłań rozważań o usadzaniu nas w narzucanych pojęciach społecznych. Monika! wróć tu miało być o gatkach, a nie Ferdydurke, więc wracam i już jestem… Gatki kolarskie jakie są każdy widzi, na pierwszy rzut oka podobne, z szelkami lub bez, z wkładką i nogawkami na odnóża. Tyłek zwany zadkiem też każdy wie jak wygląda i niezaprzeczalnie każdy z nas ma tył i dupę też ma. A każda dupka inna jest i jej potrzeby też. To nasze kolarstwo składa się w zasadzie z dwóch najważniejszych elementów: odpornego zadka , mocnej łydki, gęba jednako jest mniej ważna, acz niezbędna, do drogi określania. I tak ta nasza dupka parafrazując Gombrowicza – siedziała, a siedząc siedziała i siedziała jakoś tak siedząc, tak się zasiedziała w siedzeniu swoim, tak się absolutnie w tym siedzeniu, że siedzenie, będąc skończenie głupią, było jednak zarazem przemożne. Mój zadek tak się zasiedział w spodenkach TROFEO., że przemierzył całe Tour de Warsaw w tym zasiedzeniu i to bez szwanku jakiego, a nie przemierzał wcześniej nigdy czegoś takiego. Porzucając więzy napiszę zwięźle. Spodenki kolarskie od TROFEO. satysfakcjonują mój zadek w pełni. W tym wszystkim najważniejsza jest wkładka: nie za gruba, nie za miękka, a właściwa dla zadka... Choć to może się wydawać oczywiste (a mój zadek wiele wkładek widział), jest wyjątkowo dobrze wszyta, by dupka nie tylko miała wygodnie, ale wyglądała równie zacnie. Gatki mają poprawiony krój, i lekko wyższy stan, tak aby wszystko zostało na swoim miejscu, a pępek samodzielnie w sposób nieskoordynowany nie oglądał światła dziennego. Zmniejszona ilość szwów powoduje, że materiał lepiej okala nie tylko zadek ale i uda. Szeroka taśma na wykończeniu nogawek eliminuje efekt „parówki” lub „szynki” - nasza łyda - wróć - udo ma wyglądać dobrze i tak właśnie jest. Nowe, wysokiej jakości szelki spowodowały, że spodenki TROFEO. awansowały poziom wyżej, nie dając się upupić i wkroczyły na salony. Pupy i zadki mają swoje wymagania, przyzwyczajenia, oczekiwania jedne większe drugie mniejsze, sprowadzając je do rozmiarów bierz gatki mniejsze! Pupy górą!
Adam Kolarski
Adam Kolarski@adamkolarski
Czytaj więcej
Pierwszy dzień testów spodenek za mną. Pierwsze wrażenie WOW! Spodenki są mega wygodne - zarówno krój jak i wkładka. Super dobre jakościowo materiały, bardzo podoba mi się ta szeroka guma/ściągacz na końcu nogawek i wysoki stan (opina mój bęben jak dobry gorset 😉 Kieszenie na nogawkach mega, chociaż dla mnie osobiście wystarczyłaby jedna (a nie dwie; jedna węższa a druga szersza), ale to kwestia indywidualna i wiem że większość użytkowników zrobi z nich użytek wkładając do węższej batony albo żele. PO KOLEJNYCH TYGODNIACH TESTÓW: Spodenki są cudowne 🤟 Powaga, dawno nie miałem na tyłku tak wygodnych spodenek. I te kieszenie... Jak zakładam. Inne spodenki bez nich to łapie się na tym ze chce cos włożyć do kieszeni a ich nie ma. Już się przyzwyczaiłem do ich praktycznego aspektu 😉
Agnieszka G.
Agnieszka G.@agrabarz
Czytaj więcej
Spodenki super. Duzy plus za szeroką gumę przy wykończeniu nogawek. Wkładka przetestowana przy 200km trasach, wszystko jak najbardziej we właściwym miejscu 🙃
Ania D
Ania D@anna.d
Czytaj więcej
Spodenki są świetnie! I zdecydowałam się na M. Pasują dobrze i sprawdziły się świetnie!. Krój boski! Wyglądam w nich na 5kg mniej i jakbym miała sześciopak na brzuchu 🙂 Ukręciłam 320km 🙂
Paweł O.
Paweł O.
Czytaj więcej
Obie pary pojechały ze mną na Ultramaraton Gothica Trail, który odbył się w zeszły weekend. To był mój debiut, trasę pokonałem w dwa dni: 240km + 160km. Jestem zachwycony spodenkami i użytą wkładką. Zero otarć, zero bólu - mimo trudnej trasy i prawie dwóch dni deszczu. Oczywiście zadbałem o ustawienie roweru pod siebie ale mimo wszystko uważam, że duża część sukcesu to spodenki bo w starych już po kilkudziesięciu kilometrach czułem, że jeździłem. Także raz jeszcze dzięki! Na pewno do Was wrócę, tym razem może po coś fajnego dla partnerki.
Poprzedni
Następny


Życzę Ci przemyślanych, udanych łowów i kolorowych jazd! 🙂 

5/5
Picture of Aga TROFEO.

Aga TROFEO.

PRZECZYTAJ TEŻ

TROFEO.® Artistic Cycling Wear
#GetYourTROFEO.

Terminy realizacji

 

• Jeśli produkt nie jest dostępy od ręki, termin realizacji podany jest w ramce informacyjnej na górze. 

• Zawsze staramy się skrócić czas realizacji do minimum.

• Jeśli nadal masz wątpliwości, ile to zajmie – skontaktuj się z nami